SEYAHAT DEFTERİ SERİSİ 4

Kuzey Makedonya Cumhuriyeti Rehberi

Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün büyüdüğü,atalarımızın gezdiği topraklara vizesiz 1.5 saatte ulaşabilmeye ne dersiniz ?

Uçakla İzmir-Ankara arası kadar süren kısa bir yolculukla hatta vizeye bile ihtiyaç duymadan ulaşabileceğiniz uygun yollu bir yurt dışı tatili için tercihimiz Makedonya olmuştu. Şimdi ki adıyla Kuzey Makedonya!

Kuzey Makedonya Hakkında

En önemli konulardan bir tanesi konuşulan dil. Ülkede Makedonca konuşuluyor ama resmi olarak tanınan 6 adet azınlık dili bulunuyor: Arnavutça, Sırpça, Ulahça, Boşnakça, Romanca ve Türkçe. Biz Türkçe olarak çoğu kişi ile anlaştık. Fakat Türkçe bilmeyenlerle İngilizce şansımızı denesekte bilen insan sayısı az. Yine de basit kelimelerle bile her şey çözülüyor. Hatta sabah kahvaltı edeceğimiz bir yerde İngilizce dil dökerek bir şeyler anlattığım yerde başardığımız için ertesi sabah gittiğimizde aa siz Türk müydünüz şeklinde dönütle karşılaşınca bundan sonra önce Türkçe konuşma kararı almıştık.

Toplam Nüfus 2 Milyon. %65 Makedon, %25 Arnavut, %4 Türk, %3 Sırp, %2 Boşnak, %1 Diğer

Makedonya’nın para birimi Makedon Dinarı.  1 Türk Lirası 7,95 Makedon Dinarı olarak geçiyor. (Haziran 2020) Çok fazla paraya ihtiyacınız olmadan gezebilmek mümkün!

Başkenti Üsküp | Skopje son zamanlarda turist çekebilmek için farklı mimari esintilerle donatılmış.

Popüler Şehirler

Üsküp,Ohri ve Bitola. Ülkenin başkenti olan Üsküp gezilecek çok fazla yere sahip. Türk çarşısında Türk kahvesini yudumladıktan sonra trileçe ye hayır diyemiyoruz. Kalesi,müzeleri,kiliseleri…

2 adet alışveriş merkezine denk geldik. İçerisinde market alışverişimizi yapıp konakladığımız, şehrin içinde keyifli bir yere geçmiştik. Şehir meydanı heykellerle donatılmış bolca fotoğraf çekilebileceğiniz bir yer. Akan nehir ise tüm Makedonya’da karşınıza çıkan 388 km uzunluğundaki Vardar Nehri. Yemek kültürü bizlere de benzediğinden yiyip içtiklerimizden keyif aldık.

Ohri ise bambaşka bir güzellik. Enfes bir göl kenarında kurulmuş çok güzel bir şehir. Gezilecek inanılmaz yer var. Fotoğraflarda bunları aktarmak istedik. Kesinlikle görülmesi gereken bir yer.

Bitola da ise Atatürk’ün 3 sene eğitim aldığı Manastır Askeri İdadisi yer almakta.

Neler Yenir ?

Balkanlara özgü köfte olan Cevapi ile ben tüm tatilimi geçirdim farklı bir şey yemedim, yemek istemedim açıkçası.. Shopska ise yanında alabileceğiniz klasik salata tek farkı üzerinde ki peynirler. Trileçe ise çayın yanında gayet keyifli gidiyor. Balkanlar diyince aklımıza gelen unlu mamüller ise farklı bir hava katıyor. Bir fırına girin ve gördüğünüz her şeye saldırın! Son olarak ta Skopsko olarak adlandıran Makedon birasından söz edelim. İnanılmaz ucuz litrelik şişelerde satılıyor. Enfes bir tada sahip ve uygunluğundan dolayı kendinizi durduramıyorsunuz. Tikveş şarabını da denemeden asla dönmeyin deriz.

Biz Neler Yaptık?

Sizlere şunu bunu yapın gibi fotoğraflarla yerleri anlatmaktansa başımıza gelenler edindiğimiz tecrübeler tatilimizin özetini aktaracağım.

Öncelikle İstanbul’dan yaklaşık 1,5 saat süren bir yolculuktan sonra Üsküp’e vardık. Havalimanında otobüslerle şehir merkezine ulaşmak mümkün. Gitmeden önce fiyat ve saatlerini araştırmıştık ve bire bir uyuyordu. Havalimanı sitesinden kontrol edebilirsiniz. Üsküp’e geldikten sonra otelimizi bulduk ve 2 gün boyunca orada geçirdik. Nehir kıyısında yürümek gerçekten keyifli. Heykeller turist çekmek açısından çok güzel donatılmış. Kale ve Türk çarşısında geçirdiğimiz 2 günün sonunda terminalden dolmuşla Ohri’ye geçtik. Üsküp-Ohri yolu gerçekten çok güzel yemyeşil dağlar arasında süren yolculuk sonunda Ohri’ye vardık. Asıl güzel kısım burada başlıyor aslında. Pansiyon sahibimiz Türk’tü ve bunu bilerek seçmiştik. Bu kadar sıcak ve içten olacağını düşünmesekte gerçekten 3 gün boyunca bizi harika ağırladılar. Terminalden özel aracı ile alıp hatta bırakmıştı. Ohri’ye vardığımızda araçla gezdirip neler yapabileceğimizi gösterdi. Otele yerleştikten sonra Gölün manzarasına karşı günümüzü geçirdik. Ohri merkezi yazlık mekanlar gibi oldukça güzel , Makedon migrosundan her şeyi almak mümkün. Biz olabildiğince alkole boğup otelimize dönmüştük. Ertesi gün aklımda kalan en güzel şey kruvasandı gerçekten inanılmaz lezzetliydi. Çarşısı , gölde tekne turu, göl kenarındaki kafeleriyle gerçekten inanılmaz bir yer. Ama en güzel kısmı ise size verilen broşürlerden takip edebileceğiniz tarihi yerler. Çok fazla müze kilise kalıntılarla çevirili hepsini gezebilme şansını elde ettik. Çok güzel bir şehirdi . Mutlaka görmelisiniz!

Tavsiyelerimiz

Türk çarşısında bir çay içmeden çıkmayın! Skopsko biraları gerçekten çok lezzetli. Köfteler adetle satılıyor ve oldukça uygun. Türkiye’de evde daha pahalıya gelen köftelerden olabildiğince gömülün. İmkanınız varsa Ohri’ye gitmelisiniz. Tekne turu yapmanızı öneririm. Oldukça uygun bir ülke olan Makedonya’ya yaz sonunda gelirseniz her türlü etkinlikten de yararlanabilirsiniz. Ohri gölü sahilinde bir kadeh şarap için deriz. Türkçe’yi çoğu insan konuşabiliyor. Son olarakta tavsiye ettiğimiz Marina Apartments’te konaklamayı unutmayın! İyi tatiller